Sunday, February 6, 2011

CERITA AKU PADA CUTI TAHUN BARU CINA

Salam Satu Malaysia... ni cerita ak masa cuti raya cina..

raya cina pertama ak tak wat aper pun, cuma famly aku tgh sebok nak pergi Bandar Tenggara.. pada 5/2/2011 ade majlis kawin sepupu aku. dia lah firs dlm lingkungan sepupu2 aq yg kawin.. nti dkt bawa ak tunjkn gambar nyer..

mak aku sebok wat kuih kek pisang (pisng ditanam didepan umah)...siap2 dlm tgh ari jugalh adlh dalam 3 loyang..

lps siap kek pisang tu semua fmly aku siap2 nk g majlis kawin.. tp mjlisnya raya cina ke-3. siap g awl sebb nak tolong rewang.. ok tamat

tinggl lah ak, 3 org lagi adik2 aku semua tak ikut sebab sorg tu kj singapore, sorg lagi g gunung ledang sorg lagii g ikut kwn dia g rewang dkt PUB skudai.

Raya cina kedua.... 
so sku kat umah sorangLAH... ak tgk ader ayam dkt ais box, so mulalh plan aku nk wat ayam panggang(mkn sorng2) hu3. dh tengah ari tooo xde org nk msk mask.

jap g dlm pukul 2pm ak ader reunion dkt Pontian (kwn budak sek lama). cepat2 aku wat ayam panggang ambil resepi dkt myresepi.com.


ni hasilny...





jom mkn ayam panggang sama, ericoanaci LAH yg wat sendiri...

dah siap makn aku tggu mmbr ak ambil ak, sebb keter ak fmly ak pakai g majlis kawin, terpaksalah ak surh mmbr ak ambil n dia kena antar ak g bandar tenggara lps abih reunion. (nasib kolah yer...hu3)
siap2 nk g reunion...

ya siap2 kemas tuk ber BBQr.. 



siap dibakar n dimakan...



so lps jer abis ni semua balik dalm kul 7pm... n mmbr ak pun antrlh aku dkt Bandar Tenggara.
sampai jer sana aku nampaklh sedara-mara aku.. ak ajklh mmbr aku to mkn jap... diorg taknk sbb dh mlm, penat. so tak leh halanglah... diorg pun blik...

sampi2 jer aku tgk org karoke.. n tolong rewang.. sampai pkul 1am.. so aku ramai2 g tido dkt rumah sedara yg lagi satu...




  

seblumgerak g umah nya ak sebok2 ambil gambar....dah tu ramai2 bertolak pergi..

nilah pic pengantin (perempuan tu lh sepupu ak)

  yg spupu aku ni seboklh tolk2 kerusi... bila ambil kerusi dia melalak pulak.. so layan kan jer...

 so dh ptg mak ak lambat lg bertolak balik.. ak mls nk tguu tumpang sedara ikut balik umah....

smpilh umh dalam 4.30ptg... smpai umah mmg comfrm tak der org.. apr lagi karokelh sorg2 smpi kul 6ptg n mak aku pun balik...

dlm kul 7 ader jiran ak cll dia ader gambar baik... ak g lh umah dia... upanya dia terambil satu gamabr dekat tangki depat umah dia (dr umah ak pun nampak tangki tu)

dia kata dia terambil kelibat seseorg dlm pukul 6.30ptg td...
cuba tgk btul2 dkt tangga 1st tu... rambut panjang

ni gambar kedua yg dia ambil...

ni pic ketiga dia cuba ambil gambar hitam putih...
so lps tu ak pun berblueto0thLAH.. hu3 tp

tp ak still tak percaya.. krg korg nak caya pun tak kisah.... terserah masing2

so tamat lah kisah aku d Hari Raya Cina 2011 ni..



No comments:

Post a Comment

SALAM SEJAHTERA KOMEN DAN JANGAN LUPA FOLLOW BLOG INI DAN LIKE KUTOOOBAMBOO YER